A játéktér visszarepít a múltba, amikor hosszú, kitartó ellenállás után Alba Regia végül megroppan a megállíthatatlan török csapatok túlereje alatt. A mészárlást túlélő tisztek maroknyi csoportját a fogságba hurcolt Wathay Ferenc kapitány fogadószobájába zárják, míg sorsukról döntés nem születik. A történelem eme pontjáig minden a megtörténtek szerint alakul a játéktérben is - Wathay Ferenc végvári vitéz, festő, énekszerző ugyanis egy ideig Székesfehérvár alkapitánya volt, miután 1602-ben egy időre sikerült visszaszerezni a várost a török uralom alól. Ám a fehérvári vár elestekor tiszttársaival együtt szorult helyzetbe került… Ezen a ponton azonban a játékosoknak lehetőségük van újrajátszani a történelmet. Wathay több mint négyszáz éve ugyan megsebesült, majd török fogságba került, de itt, a Hiemer-ház hűvös pincéjében a szabadulni vágyó kalandoroknak van hatvan percük arra, hogy megtalálják a szabadulás útját. Ám ehhez fel kell fedniük a rejtvényekkel teli szoba titkait… Vajon melyik tárgy, részlet, titkos jel lesz a segítségükre? Mi az az üzenet, amit ha megfejtenek, sikerül továbbjutniuk? A festmény a falon? A kovácsoltvas ládika? Vagy a gyertya? Ha a kirakós minden darabkája a helyére kerül, Wathay titkait is megfejtettük…
A Hiemer-házban található ez a szolgáltatás, amelyet a Tourinform Iroda bonyolít le.