A fogatversenyzésben kezdetben a klasszikus magyar kocsikat használták. A sportkövetelemények növekedésével ezek a kocsi hagyományos méreteikkel már nem állják meg a helyüket. Kocsigyártóink azonban a kocsik stílusát, vonalvezetését megőrizve a versenykövetelményeknek megfelelő, a hagyományosnál szélesebb és rövidebb kocsikat készítettek, nem beszélve a terepversenyről, amelyre speciális járművet, az ún. maratonkocsit szerkesztették meg. Érdemes ennek történetét is felidézni: 1978-ban, a kecskeméti négyesfogathajtó világbajnokságon az angol csapat egyik hajtója volt Alan Bristow helikoptergyáros. Szomorúan tapasztalta, hogy a jó utakra épített stilkocsik a terepen mennyire törtek, borultak. Hazatérve Angliába, tervezőmérnökeivel egy speciális, ütésálló, mély építésű, a fogatversenyek második napi, ún. terepversenyére alkalmas kocsit terveztetett. Azóta a terep- vagy maratonkocsik az autókkal is vetekedő fejlődésen mentek keresztül, és a legmodernebb technikai megoldások könnyítik a hajtók munkáját. Ezekbe a történésekbe nyújt bepillantást a Ménesgazdaság kiállítása, amelynek megtekintését jó szívvel ajánljuk a kedves vendégeinknek.
forrás: szilvasvarad.hu